[:tr]SEO Nasıl Yapılır?[:]

[:tr]SEO Nasıl Yapılır?[:]

Mart 4, 2019 2 Yazar: Yavuz Yilmaz

[:tr]Ziyaretçilerin ilgisini çekmek web sitemiz için hayati öneme sahiptir,  kullanıcılarınızın gereksinimlerini öncelikle belirttiğinizden emin olun. İçeriğinizle ilgilenen kişileri web siteye çekmek, nihai amaçtır.

 

Anahtar kelimeler Anahtar kelimeler, web sitenizdeki kişilerin en çok aradıkları kelimelerdir.

  • Ürünler hakkında yazacaksanız, çevrimiçi pazarlarda benzer ürünleri arayın. Ürün adları ve açıklamalarında ortak ifadelere bakın.
  • Web sitenizin konusu ile ilgili çevrimiçi forumları okuyun. İlgilendiğiniz konuları bulmak için bazı yazı başlıklarını ve popüler tartışmaları okuyun.
  • Web sitenizi doğru bir şekilde tanımlayan anahtar kelimelere bağlı kalın. Sadece sandalye satıyorsanız, “mobilya” çok geniş ve “bar tabureleri” önemsizdir. Web sitenize ilgi duymayan insanları çekmenin bir anlamı yok.

 

Anahtar kelimeleri Google AdWords ile karşılaştırın. Bu araç, reklam verenlere yöneliktir, ancak web sitesi oluşturucuları, kullanıcıların anahtar kelimelerini ne sıklıkta aradıklarını bulmak için sıklıkla kullanır. Bir Google AdWords hesabı açın , ardından Anahtar Kelime Planlayıcı Aracı’nı ziyaret edin . Aramanızı daraltmak için sağlanan araçları kullanın:

  • Öncelikle, yeni anahtar kelime ara  formunu, web sitenizin genel tanımlarıyla doldurun. Sonuçlardan, web sitenizi tanımlayan popüler anahtar kelimeleri  listenize ekleyin.
  • Sonra,  listenizdeki tüm anahtar kelimeleri Arama hacmini al formuna girin. İsteğe bağlı olarak, hedef kitleniz için bir yer seçin, ancak yalnızca yerel içeriğe odaklanıyorsanız. Yalnızca reklam verenlerle alakalı olan Negatif Anahtar Kelimeler seçeneğini dikkate almayın.

 

Seçeneklerinizi daraltmak için sonuçları kullanın. Anahtar Kelime Planlayıcı sonuçlarında, “Ortalama Aylık Hacim” sütununa bakın. Hedef arama hacminize ulaşamayan tüm kelimeleri listenizden kaldırın. Bu arama hacmi, anahtar kelimeyi nasıl kullandığınıza bağlı olarak değişir:

  • Ana sayfanız veya genel web sitesiniz için anahtar kelimeler her ay binlerce arama yapılanlardan olmalıdır
  • Tek bir ürün sayfası veya blog yazısı için bir anahtar kelimede yüzlerce arama yapılmalıdır.
  • 100’ün altındaki bir arama hacmi, web sitenizin muhtemelen bu terimin en iyi sonuçlarına ulaşabileceği anlamına gelir. Çok az sayıda insan bu sonuçları göreceğinden, bu yalnızca bir niş topluluk oluştururken veya az sayıda yüksek kârlı işlemle bir işletmeyi yönetiyorsanız yararlıdır.

 

Rekabetini kontrol et. Seçeneklerinizi en popüler aramalara göre daralttınız. Büyük şirketler ve köklü web siteleri aynı terimi hedefliyorsa, web siteniz üst sıralarda çıkmaz. İlk olarak, sonuçların size uygun olmadığından emin olmak için Google hesabınızdan çıkın. Mevcut rekabet hakkında bir fikir edinmek için, bir arama motorunda her bir cümleyi ayrı arayın. Anahtar kelimenin yoğun rekabet ile karşı karşıya kalacağına dair işaretler varsa muhtemelen ana odak noktanız daha uzun anahtar kelimeler olmalıdır.

  • 10 milyondan fazla sonuç.
  • Maksimum reklam sayısı (Google’da, üstte 3, sağda 7)
  • Sonuçların en üstünde ünlü web siteleri
  • Tam anahtar kelime öbeği, birkaç en iyi sonucun başlığında görünür

 

Anahtar kelimeleri nasıl kullanacağınızı öğrenin. Sitenize mümkün olduğunca çok sayıda anahtar kelime doldurmak  sıralamanızı yükseltmek için iyi bir yol değildir. Anahtar kelimeleri, sayfanın başlangıcında ve alakalı göründüğü her yerlerde birkaç kez kullanın. Anahtar kelimeler, başlıklar ve URL’ler için kullanışlıdır.

  • “San Francisco” ya da “makarna ve peynir” gibi sıradan kelime öbekleri olarak o kadar yaygın anahtar kelimeler kullandığınız için cezalandırılmazsınız. “Hızlı kolay makarna ve evde peynir yapımı” gibi hiper-spesifik anahtar kelimeleri tekrarladığınızda cezalar çok daha hızlı ortaya çıkıyor

 

Net, benzersiz başlıklar seçin. Web sitenizdeki her sayfa benzersiz bir başlığa sahip olmalıdır. Her arama motoru, sonuçları görüntülediğinde sayfanın başlığını görüntüler ve sayfanın ne hakkında olduğunu bulmak için başlığı kullanabilir. Bu, anahtar kelimeleri kullanmak için mükemmel bir yerdir, ancak yalnızca sayfadaki içeriği doğru bir şekilde açıklarsa. Başlığı kısa tutun, çünkü arama motorları başlığı belli bir süre sonra keser.

 

Doğru açıklamalar ve başlıklar yazın. Bunlar, gerçek insanların okuması için yararlı ve kolay olmalıdır. Kendi başlarına sıralamada önemli bir etkiye sahip değiller, ancak yine de sitenize doğru insanları getirmek için en iyi araçlarınızdan biri.  Anahtar kelimeler, sayfayı doğru bir şekilde açıklarlarsa kullanın, ancak okuyucuya odaklanın, botlara değil.

 

Web sitenizi kullanım kolaylığı için yapılandırın. Web sitenizin muhtemelen birçok sayfası vardır. Hem arama motoru botları hem de gerçek ziyaretçiler, her sayfayı kolayca bulabilmeli, her birinin ne için olduğunu bulmalı ve aralarında dolaşabilmelidir.

 

Arama motoruna bir site haritası gönderin.  Google WebMaster araçlarını kullanarak  ücretsiz site haritası oluşturun ve google gönderin.

 

SEO bunları yapmayın. Yukarıdaki adımlar, arama motorlarının sitenizdeki her sayfayı bulmasını ve ne hakkında olduğunu tanımlamasını sağlar. Birçok site sahibi, sayfalarının sıralamasını hızlı yükseltmek için daha fazla  yöntem dener. Bu çekici kısayolların hiçbir etkisi yoktur. Arama motorları sık sık bu boşlukları kapatmak için algoritmalarını güncelleyerek  sıralama cezasına çarptırırlar. İşte yalnızca web sitenize zarar verecek SEO uygulamalarına birkaç örnek:

  • Anahtar kelimeleri kullanıcıya görünmeyen metin olarak eklemeyin. Arama motoru botları, görebilir ve anahtar kelime doldurma için sizi cezalandırabilir.
  • Konunuzla ilgili olmayan anahtar kelimeler kullanmayın. Bu başlangıçta daha fazla ziyaretçi çekebilir, ancak arama motorları hepsinin derhal ayrıldığını fark ettiğinde sıralamanız düşecektir

 

Arama motorları için değil, insanlar için içerik yazın. Birçok kişi, sadece arama motoru botlarının SEO için önemli olduğunu düşünerek hata yaparlar. Aslında botlar için yaptığınız işi temel hazırlık olarak düşünmelisiniz. İnsanları sitenize davet ettiniz, davetiyeler gönderdiniz ve herkesin yeri  bildiğinden emin oldunuz. İnsanların gerçekten sitenize geldiğinde ve eğlenmelerini  ve faydalanmalarını isteyin, sitenizi sıralamada daha üst seviyelere çıkarmak istiyorsanız , gerçek ziyaretçilerin hoşlandığı bir içerik oluşturmalısınız. Kullanıcıya yardım etmeyen yazıları silin.

  • Dil bilgisi, imla ve okunabilirlik açısından tüm içeriği kontrol edin. Gereksiz yere uzatmamaya veya makaleyi doldurmamaya çalışın.

 

Nesnel ve dürüst olun. Ziyaretçileriniz aldatıcı içerikten hoşlanmaz ve sitenize bir daha geri dönmezler,  Eğer dengeli ve dürüst bulurlarsa sitenizi  önerecektir. 

  • Ürününüzü satmak için zor gerçekleri kullanın. Ürününüzün rakiplerinizden ne kadar farklı olduğunu ve neden daha iyi hale getirdiğini açıklayın. Mümkünse, yalnızca kendi araştırmanızı değil, tarafsız kaynaklardan gelen verileri ekleyin.
  • Kişisel bir web sitesi kullanıyorsanız, onayladığınız ürünler konusunda dürüst olun. Gerçekten kullandığınız ve zevk aldığınız ürünleri onaylayın ve kusurları konusunda dürüst olun.
  • Kullanıcı içeriği doğal olarak daha güvenilirdir. Temel bir yorum sistemi iyi bir başlangıçtır, ancak kullanıcı tartışması için forumları da dahil etmeyi veya kendi blog yazılarında özellikle iyi yorumlar sunmayı düşünün.

 

Mobil kullanıcılar ve gündelik tarayıcılara hitap edin. Telefonlar ve tabletler, her yıl internette gezinme izleyicilerinden daha fazlasını oluşturur. Web sitenizi küçük bir ekranda görüntülemeyi deneyin ve deneyimi nasıl geliştirebileceğinizi düşünün. Resimler ve video içeriği bir metin duvarından çok daha fazla dikkat çekiyor.Esnek tasarımlar kullanın.

 

Geri Bağlantılar (backlink). Alanınız dahilinde, özellikle de bir blog topluluğundaki kişilerden sitenize bağlantı vermelerini isteyebilirsiniz  Daha yaygın olarak, haber kuruluşlarının ve saygın blogların değerli bulduğu içeriği oluşturmanız ve içeriği keşfetmeleri bağlantı vermeleri için  yararlı olacaktır, kimsenin sahip olmadığı içeriği düşünmeye çalışın. 

  • İçerik türünüze sıklıkla bağlanan haber sitelerine veya bloglara bakın.
  • Eğitim veya devlet kaynaklarının bağlantı vermeleri daha etkili olma eğilimindedir. Programlarının bir incelemesini yazabilir veya hizmetlerinize gönüllü olabilirseniz, değerli bir backlink kazanabilirsiniz.
  • Asla ücretli (backlink) geri bağlantı almayın. Arama motorları bunu algıladığında, sıralamalarınız için ciddi bir ceza alacaksınız.

 

Otorite kazanın. Kendi alanınızda bir otorite olmak size sıralamada saygın bir yer kazandıracak. Yukarıdaki adımların tümü, uzun vadede otorite kazanımında başarmaya ulaşmanıza yardımcı olacaktır, İçeriğinizi sosyal medyada paylaşmayı unutmayın[:]